
Vol:.(1234567890)

Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611
https://doi.org/10.1007/s12109-021-09843-4

1 3

Case Study: What Happens to a Journal after it Accepts 
a Spoof Paper?

Graham Kendall1,2

Accepted: 30 September 2021 / Published online: 15 November 2021 
© The Author(s), under exclusive licence to Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature 
2021

Abstract
One way of exposing predatory journals is to submit a spoof article to see if it gets 
accepted. We investigate one journal, looking at how it has performed since a spoof 
paper it accepted came to light. We find that it has published almost 20% more 
papers following the acceptance of the spoof paper. The journal has a new web site, 
which appears to show that it did not publish its first paper until 2018. However, 
there is an old web site that lists 321 papers dating back to 2012. The editors said 
that this is due to a new workflow system, which meant that previously published 
papers could not be listed on the new web site. Moreover, the number of papers 
could be not accommodated, as a high configuration server would be required to 
provide a responsive web site. We found some plagiarism, which looks quite seri-
ous. We conclude that the spoof paper had little effect on the journal, which contin-
ues to operate, seven years after the spoof paper was accepted.

Keywords  Predatory Publishing · Open Access · Spoof paper · Sting Operation

Introduction

In an attempt to expose predatory journals and conference, scholars have submitted 
spoof papers which, if subject to peer review by experts in the domain, would be 
immediately rejected.

The hope is that once a journal/conference has been exposed in this way, then the 
resultant publicity would warn others from submitting to that journal/conference and 
it will be forced out of business.

In this paper, we reflect on one of the most well known sting operations in order 
to gauge the effect it had about seven years after the spoof paper was submitted. Our 

 *	 Graham Kendall 
	 Graham.Kendall@nottingham.edu.my

1	 University of Nottingham, Nottingham, UK
2	 University of Nottingham, Semenyih, Malaysia

http://crossmark.crossref.org/dialog/?doi=10.1007/s12109-021-09843-4&domain=pdf


601

1 3

Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611	

analysis provides evidence whether these stings are effective in tackling predatory 
publishing. This paper also provides a point of reference for other researchers as we 
do not believe that the long term effect of a sting operation on a journal has been 
reported in a peer reviewed journal before.

One of the negative effects of predatory publishing is that the scientific archive 
contains papers that have not been subject to robust peer review. One decision we 
made was not to formally cite papers in the references that are (arguably) predatory 
as we do not want to infect the scientific archive. This also guards against predatory 
journals attempting to validate their journal by demonstrating that papers they have 
published have been cited in a reputable journal. We realise that we are making a 
subjective decision but, if anything, we err on the side of caution.

Another key decision we had to make is how to refer to the spoof paper, as it does 
contain a profanity. We decided to use ‘f!*@ing’, rather than the correct spelling as 
we do not want a peer reviewed scientific paper to contain such a profanity, just for 
the sake of it.

The structure of this paper is as follows. In the “Related Work” section we pro-
vide a brief overview of predatory publishing, along with related work. “The Spoof 
Paper” section provides details about the spoof paper that was accepted. The next 
section considers the journal that accepted the paper in more detail followed, in  the 
“How has the Journal Performed?” section, an analysis as to how the journal has 
performed since accepting the spoof paper. In the “Conclusion” section we conclude 
the paper. A “Future Work” section provides some suggestions for future work and 
an “Archive” section provides access to the data referred to in this paper.

Related Work

Predatory publishing refers to publishers and journals that apply an Article Process-
ing Charge (APC) in order to publish an article, but they do not follow recognised 
procedures that maintain the integrity of the scientific archive. The most common 
omission is the lack of robust peer review, if any, but other warning signs include 
sending out many spam emails, poor websites, editorial boards where the full details 
of the editors are not provided, editors being listed without their knowledge and very 
fast publication times [5, 16, 17]. Erfanmanesh and Pourhossein [5] provide good 
advice to researchers when looking where to submit their research, “To avoid being 
victimized by questionable journals, early career authors should carefully consider 
the peer-review policy, editorial board members information, scope of the journal, 
prominence of publishers, statements of publishing ethics, indexing databases and 
quality of the published papers in order to spot questionable journals”.

The term Predatory Publishing was first used by Beall [2], and has been in com-
mon use ever since. The idea of predatory publishing had previously been suggested 
by Eysenbach [6] and Sanderson [14], but they never used the term. The legacy left 
by Beall, including the list he published (known as Beall’s List), has been discussed 
in [8] and the status of the publishers he first investigated has recently been revisited 
in [9].



602	 Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611

1 3

Beall is not the only person who has written about the dangers of predatory pub-
lishing. For example, Linacre et al. [11] said “The purpose of this research note . . . 
is to ascertain what, if any, substantive damage can result from these practices. And 
to derive “warnings signs” for those embarking on the road to creating/distributing 
what they have learned.”.

The number of predatory articles that have been published is rising, from 53,000 
in 2010 to 420,000 in 2014. These articles were published in about 8,000 predatory 
journals [15].

In this paper, we investigate the effect a sting operation had on a journal. This 
topic has been addressed before by Al-Khatib and Teixeira da Silva [1], who con-
sidered six sting operations. The authors said that the authors who submitted the 
spoof papers violated authorship criteria of the International Committee of Medical 
Journal Editors and that what they were doing was unethical. They conclude that 
such studies undermine trust and integrity and that bogus publications are best left 
to blogs and non-academic forms of publishing. We appreciate this, but by “outing” 
the journals in a blog is not going to get the same attention as submitting a paper and 
then revealing the outcome. The spoof paper we focus on in this paper starkly shows 
that the journal did not carry out any peer review. We are unsure how this could be 
done, with the same effect, in a blog post?

As well as predatory publishers, there are other challenges that face the scien-
tific community. Alongside predatory publishers and journals, there are now bogus 
impact factors [4]. Legitimate impact factors enable researchers to get some idea of 
the quality of a journal, or at least how often papers in the journal are cited. Bogus 
impact factors aim to give journals and publishers an air of legitimacy, which is 
probably not deserved.

This paper follows in the same spirit of authors such as Teixeira da Silva and Al-
Khatib [16]. They focussed on a particular publisher (KENKYU Publishing Group), 
providing a case study of the publisher, covering the investigation that followed after 
receiving an email to submit a paper to a new journal. In this paper, we provide a 
case study of a particular journal which accepted what was obviously a spoof paper, 
and what effect it had on the journal and the status of that journal now. By carrying 
out such case studies we can gauge the effect that a sting operation has on a journal.

The Spoof Paper

Paper Details

Title:	� Get me off Your F!*@ing Mailing List
Accepted by:	� International Journal of Advanced Computer Technology
Citation:	� Maziè̇res, D., E. Kohle. 2014. Get me off your f!*@ing mailing list. 

International Journal of Advanced Computer Technology
Status:	� Accepted but not published as the article processing fee was not 

paid



603

1 3

Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611	

We checked the domain name of the journal, using https://​who.​is/. This shows 
that the journal’s domain is registered in India to Tej Pal Singh. This is the same 
person that sent the acceptance email and requested USD 150 for the Article Pro-
cessing Charges. This data has been captured and can be seen in the archives (see 
“Archive” section).

Paper Acceptance

The paper, authored by Maziè ̇res and Kohle, just repeated the phrase “Get me off 
your f!*@ing mailing list” over and over again, for 10 pages. It also contained 
two figures that contained the same words.

The paper was originally submitted to a 2005 conference (9th World Multiconfer-
ence on Systemics, Cybernetics and Informatics, 10–13 July 2005, Orlando, Flor-
ida). We do not have any further information about the outcome of that submission.

In 2014, Peter Vamplew submitted the same paper (with the original author 
names) to the International Journal of Advanced Computer Technology. This was 
done after receiving many unsolicited emails asking him to submit his research 
papers [7, 13].

The paper was accepted. The acceptance email is not dated but it asks for the 
camera ready version to be submitted by 25 October 2014 so we can assume that 
the email was sent somewhere around the beginning of October 2014.

The review form showed seven categories, these being (the ranking given 
is shown in brackets): Appropriateness to publish in IJACT (Excellent), Accu-
racy (Excellent), Innovation (Very Good), Relevance (Very Good), Presentation 
(Good), Quality of Writing (Very Good) and Application of paper as introductory 
study material for revolutionary new concepts (Very Good). The over all recom-
mendation was “Accepted” from the five available options (Rejected, Marginally 
Accepted, Accepted with minor changes, Accepted and Strongly Accepted).

Vamplew was asked to pay USD 150 but he declined and the paper was never 
published.

You can see the paper, the reviews and the acceptance email by following the 
links provided in the “Archive” section.

The paper attracted a lot of media attention (for example Flaherty [7], Safi 
[13]).

International Journal of Advanced Computer Technology

Journal Status

The journal is still being published. Its URL is https://​www.​ijact.​org/. The journal 
lists its ISSN as 2319-7900. If you search for this ISSN on the ISSN portal https://​
portal.​issn.​org/, it says that the ISSN is “suppressed”. The definition for this term, 
from the ISSN web site is “Suppressed records correspond to ISSN that were 

https://who.is/
https://www.ijact.org/
https://portal.issn.org/
https://portal.issn.org/


604	 Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611

1 3

deleted, generally because the resource described is not a continuing resource or 
has never been published”.

The journal is not a member of either COPE (Committee on Publication Eth-
ics) or DOAJ (Directory of Open Access Journals). On the journal’s home page it 
states that it follows the ethical guidelines developed by COPE. This could give the 
impression that they are a COPE member, which is not the case.

Papers Published

Current Archive

Looking at the “Archive” section of the journal’s web site, the journal published 
Volume 1, Issue 1 in October 2012. In fact, no papers are listed against that issue. 
Indeed, the first paper does not appear until Volume 7, Issue 5, which was pub-
lished in October 2018. That is, there are 36 issues listed (two issues in 2012; 
six issues in 2013, 2014, 2015, 2016 and 2017; four issues in 2018), where zero 
papers appear to have been published.

Figure  1 shows the number of papers published when papers started being 
listed, since Volume 7, Issue 5 (2018).

It is worth noting that had Vamplew paid the requested USD 150 article pro-
cessing charge this would, you would assume, have been the first paper published 
in the journal as it would have appeared in 2014 or 2015.

Old Website

The website for the journal has a link to the “Old Website”. This URL (https://​
www.​ijact.​org/​ijact​old/​index.​php) is part of the same domain as the current web 
site, but shows (presumably) the web site that was used before moving to the 

Fig. 1   The number of papers published (new web site) by the International Journal of Advanced Com-
puter Technology. The x-axis shows the year, volume and issue

http://www.ijact.org/ijactold/index.php
http://www.ijact.org/ijactold/index.php


605

1 3

Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611	

new version. One of the entries on the old web site is “Past Issues”. Following 
this link shows that the journal has been publishing papers since the first issue 
in 2012. It shows the papers that were published from 2012 to the start of 2019; 
some 321 papers. Figure  2 shows these articles, broken down by year, volume 
and issue. The solid, vertical line indicates the approximate time when the spoof 
paper was submitted.

Why does the New Web Site not List All the Papers?

The new web site’s archives link does not provide access to the content that was 
published from Volume 1, Issue 1 through to Volume 7, Issue 4. We reached out to 
the two Editors-in-Chief’s (Prof. Harish Bairathiya and Himanshu Ojha), who are 
both listed on the new web site. Prof. Harish Bairathiya is also listed as the sole 
Editor-in-Chief on the old web site. To contact the editors we used the email address 
given on the web site (editor@ijact.org). The same email address is given for both 
editors. We also connected with Himanshu Ojha through LinkedIn. He accepted our 
request to connect but has yet to respond to our message for information. Prof. Har-
ish Bairathiya does not appear to have a LinkedIn account.

We also tried to connect Professor Bairathiya though his institution, which is 
given as “Department of Computer Science & Engineering, Maulana Azad National 
Institute of Technology, Madhya Pradesh, 462003. We could not locate him on 
the institution’s web site and he was not listed on the department’s web site. We 
email’ed the Head of Department to ask if they could give us his contact details. As 
yet, we have not received a response.

The email we sent (1 September 2021) to the editors read:

Fig. 2   The number of papers published (old web site) by the International Journal of Advanced Com-
puter Technology. The x-axis shows the year, volume and issue



606	 Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611

1 3

Dear Professor Bairathiya and/or Mr Ojha, Editor in Chief, International 
Journal of Advanced Computer Technology
Apologies for writing out of the blue, but I was keen to seek your advice/guid-
ance.
We are carrying out some research on Open Access publishing and was drawn 
to your journal.
Looking at the web site, we see that the journal was started in 2012, yet 
the first paper was not actually published until 2018 (Volume 7, Issue 5; 
25 October 2018). We were struggling to work out why a journal would be 
started in 2012, release six issues each year, but have no papers listed until 
October 2018.
We then looked at the old IJACT web site (which you link to) and saw that 
there were numerous papers listed, about 320 up to Volume 7, Issue 5.
Do you know why these papers are not listed on the new web site? Is it just 
an oversight, a data error, or is there some other reason?
I hope you can help?

We received a response on 11 September 2021, which said:

Basically when created new website there OJS 3 inter so there put every paper 
in the new website needed whole process to perform. Means you need to sub-
mit a paper perform review and make galley this take too much time and 
resources. Another thing is that if number of PDF increases in OJS We needed 
a high configuration for server to fast process of website.
Regard

There was no name on the email, so we are unsure whether it was written by 
one of the editors, or somebody else working for the journal. The mention of OJS 
is Open Journal Systems (https://​openj​ourna​lsyst​ems. com/). The email appears to 
be saying that when creating the new web site, the OJS system requires certain pro-
cesses to be followed, which they did not have the resources to do. Moreover, the 
server would not be capable of handling this many PDF’s.

Plagiarism

Although not the focus of this paper, we did take a look at the first five articles 
that were listed on the new web site, as well as the last five papers that have been 
published. This was motivated after finding plagiarism in paper #1 in Table  1 
when we carried out a manual search and found some similarity with [18] and 
[12].

Table 1 shows the 10 papers we looked at. Papers #1-#5 are the first five papers 
published. Papers #6-#10 are the latest five papers.

We have looked more closely at the papers that have a Turnitin similarity 
measure greater than 25%.

https://openjournalsystems


607

1 3

Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611	

Paper #1

In addition to the plagiarism we found through manual search [12, 18], Turnitin 
reported a similarity of 57%. One of the main sources of this similarity (11%) 
was [10]. None of these three papers are cited.

Paper #3

Of the 63% similarity reported by Turnitin report, 61% of the text is similar to:

Dubey A.K. and V. Namdeo (2018) Review on Reversible Data Hiding in 
Encrypted Image Based on Block Histogram Shifting. International Journal 
of Innovative Research in Technology & Science 6(6) 12-14.

It is noticeable that the papers have a common author (Dubey), yet neither 
paper cites the other. We also note that one of the papers was published in the 
last issue of 2018 and the other paper was published in the first issue of 2019. It 
is therefore not totally clear which paper was written first, and which one was pla-
giarised. It is likely that both papers were submitted around the same time.

Table 1   The first and last five papers published by IJACT: Checking plagiarism with Turnitin

# Citation Similarity

1 Xioa K. (2018) Regularized multiquadratic method for solving inverse boundary value 
problems. International Journal of Advanced Computer Technology 7(5) 1–5

57%

2 Samuel K.M. and Skukla R.S. (2018) Challenges to Design a Distrubuted Database 
using UML and Merise. International Journal of Advanced Computer Technology 7(6) 
1–14

4%

3 Dubey A.K. and Gupta R. (2019) Enhanced Reversible Image Data Hiding Based on 
Block Histogram Shifting and PADHM. International Journal of Advanced Computer 
Technology 8(1) 1–5

63%

4 Xu Y. and Zhang H. (2019) Slope One Collaborative Filtering Based on User Similarity. 
International Journal of Advanced Computer Technology 8(2) 1–4

21%

5 Zhang S. and Li W. (2019) KCF Tracking Algorithm Based on VGG16 Depth Frame-
work. International Journal of Ad vanced Computer Technology 8(2) 5–9

6%

6 Kumari M. and Raghuvanshi M. (2021) Accurate Intrusion Detection Based On Feature 
Optimization Using Plant Grow Algorithm. International Journal of Advanced Com 
puter Technology 10(4) 1–4

31%

7 Harinam and Suaib M. (2021) A Survey on Deep Learning Techniques for Sentiment 
Analysis. International Journal of Advanced Computer Technology 10(3) 1–4

15%

8 Saxena M. and Sharma S. (2021) True and Reliable In formation Sharing in VANET 
Environment. International Journal of Advanced Computer Technology 10(2) 1–3

23%

9 Kushwaha V., Patel K.K. and Richariya P. (2021) Collaborative Profile Assessment 
to Secure MANET by DDOS At tack. International Journal of Advanced Computer 
Technology 10(1) 1–5

5%

10 Ando R., Kadobayashi Y. and Takakura H. (2021) Parallelizing Time-Series Session 
Data Analysis with a Type Erasure Based DSEL. International Journal of Advanced 
Computer Technology 10(6) 17–25

84%



608	 Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611

1 3

We also note that the Editor-in-Chief of both journals (International Jour-
nal of Advanced Computer Technology and International Journal of Innovative 
Research in Technology & Science) is Prof. Harish Bairathiya. We are not sure if/
how this is relevant but it is worth recording.

Paper #6

Turinitin reported a similarity of 31%. 11% is attributed to Cai et al. [3], which is 
not cited.

One of the algorithms in the paper is taken from:

Shrivastava, P., C.K. Verma. 2019. A hybrid forecasting model for option 
price prediction using machine learning technique. International Journal of 
In novative Technology and Exploring Engineering 9(1) 3444-3450.

This paper is not cited.

Paper #10

According to Turnitin, 84% of this paper is similar to other texts. In fact, all of that 
84% comes from:

Ando R., Kadobayashi Y. and Takakura H. (2020) Parallelizing Time-Series 
Session Data Analysis with a Type-Erasure Based DSEL. International Refer-
eed Journal of Engineering and Science 9(5) 41-51

. . . which has all the same authors, yet neither paper cites the other. If you com-
pare both papers, it is obvious that the majority of the text in #10, comes from the 
above paper.

Checking for plagiarism is not the main focus of this article, but we felt we had to 
comment once it came to light. It would be an interesting exercise to check all of the 
papers that have been published in this journal for plagiarism.

How has the Journal Performed?

The question we are addressing in this article is what happened to the journal that 
accepted a paper comprising entirely of the phrase “Get me off your  f!*@ing mail-
ing list”.

The paper was submitted around September/October 2014, it was accepted (we 
can only assume without anybody reading it) and the camera ready version was 
requested by 25 October 2014. The article processing charges were never paid, so 
the paper was never published, but the paper still received the attention of the media, 
which helped publicise the issues around predatory publishing.

The journal’s current web site does not list any articles until October 2018, even 
though the journal started in 2012. However, the “old website” lists 321 articles 
between 2012 (Volume 1, Issue 1) and 2019 (Volume 8, Issue 1). Looking at both 



609

1 3

Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611	

web sites (old and new, see Figures 1 and 2) the journal has published (321 + 32 − 
3) = 350 articles, noting that there is an overlap of three articles in the two figures.

Our interest is drawn to the solid vertical line of Figure 2, which marks the point 
when the spoof paper was submitted/accepted. If the resultant publicity had a nega-
tive effect on the journal, you would expect to see the number of articles being pub-
lished decrease over the next few issues, taking into account that some papers would 
already be queued for publication.

The variable number of papers published in each issue makes it difficult to gauge 
whether the number of papers being published is generally increasing, or decreas-
ing. To make the comparison easier, we plotted a trend line using the twelve issues 
before the spoof paper was submitted and the twelve issues that followed. The trend 
like looks flat (in fact it rises slightly, as shown by the trend line equation which we 
show on the graph), indicating that the number of papers that were published after 
the spoof paper was accepted remained constant when compared with the twelve 
issues published up to that date. In fact, in the first twelve issues (up the point where 
the spoof paper was accepted), 129 papers were published. In the following twelve 
issues, 154 papers were published. That is, the number of articles increased by ((154 
− 129)/129) * 100 = 19.38% after the spoof paper was published.

Based on the above observations, we can say that the journal was not affected by 
spoof paper being submitted/accepted. Indeed, it published more articles after the 
spoof paper was accepted.

In more recent times (from Volume 6, Issue 5) the journal has published a lot less 
papers (just one paper for each issue). We are unsure of the reason for this. Perhaps 
with the new web site, they are trying to be more selective in the papers that they 
publish?

Conclusion

Despite the International Journal of Advanced Computer Technology accepting a 
paper that could not have been subject to peer review, the journal is still operating. 
The number of papers it published in the twelve issues following acceptance of the 
spoof paper actually increased when compared to the previous twelve issues.

It is not our role to re-review papers that have already been accepted but we do 
express concerns about plagiarism that we detected, some of which looks quite 
serious.

The journal’s web site appears to ignore 321 previous papers. The editors 
responded to our query why this is the case, saying that it was due to the system they 
use for their web site. However, we find it hard to understand why the journal would 
not populate its archive with its most important asset, rather than only making them 
available on their old web site.

In conclusion, we do have concerns about the legitimacy of the International 
Journal of Advanced Computer Technology journal but the acceptance of an obvi-
ously spoof paper does not appear to have affected the journal as it is still operating 
and publishing regularly.



610	 Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611

1 3

Future Work

Many other spoof papers have been submitted. It would be interesting to carry out 
similar studies to this to see the effect, if any, these papers had on the journals that 
accepted the spoof paper.

We briefly discussed the plagiarism that we found in some of the papers pub-
lished in this journal. A more wide ranging study of the International Journal of 
Advanced Computer Technology might be worthwhile.

Archive

We have created the following archives on Wayback Machine as a record to support 
the statements made in this paper.

•	 The who.is record of the www.​ijact.​org domain (archived 11 Sep 2021): https://​
bit.​ly/​3z3Qr​EA

•	 An article by Joseph Stromberg in vox.com that describes the sting and also pro-
vides access to a copy of the spoof paper (archived 8 Sep 2021): https://​bit.​ly/​
2WXaT​dF

•	 An article by Stef Brezgoz at ScholarlyOA which reports the sting. This page 
also contains links to the acceptance email and the review reports (archived 8 
Sep 2021): https://​bit.​ly/​3zPMb​df

•	 The journal web site (archived 31 Aug 2021): https://​bit.​ly/​3BA2l​bh. We are 
unsure why but Wayback did not archive the pages showing the papers published 
in 2021, so we captured a screenshot and uploaded that to Wayback (https://​bit.​
ly/​38u7w​gf)

•	 This page shows the editors of the International Journal of Innovative Research 
in Technology & Science, showing the Prof. Harish Bairathiya is the Editor-in-
Chief (archived 9 Sep 2021): https://​bit.​ly/​38Nxq​f6

•	 The ISSN search showing that that ISSN 2319-7900 is suppressed (archived 29 
Aug 2021): https://​bit.​ly/​2WzXH​KR

•	 The COPE search showing that that ISSN 2319-7900 is not a member of COPE 
(archived 29 Aug 2021): https://​bit.​ly/​3BnQZ​XK

•	 The DOAJ search showing that that ISSN 2319-7900 is not a member of DOAJ 
(archived 29 Aug 2021): https://​bit.​ly/​3jqmR​on

•	 This is the web site for Maulana Azad National Institute of Technology. The 
“People” section shows that Prof. Harish Bairathiya is not listed as a member of 
the department (archived 5 Sep 2021): https://​bit.​ly/​3BM8V​ey

http://www.ijact.org
https://bit.ly/3z3QrEA
https://bit.ly/3z3QrEA
https://bit.ly/2WXaTdF
https://bit.ly/2WXaTdF
https://bit.ly/3zPMbdf
https://bit.ly/3BA2lbh
https://bit.ly/38u7wgf
https://bit.ly/38u7wgf
https://bit.ly/38Nxqf6
https://bit.ly/2WzXHKR
https://bit.ly/3BnQZXK
https://bit.ly/3jqmRon
https://bit.ly/3BM8Vey


611

1 3

Publishing Research Quarterly (2021) 37:600–611	

References

	 1.	 Al-Khatib A, Teixeira da Silva JA. Stings, hoaxes and irony breach the trust inherent in scientific 
publishing. Publ Res Q. 2016;32(3):208–19. https://​doi.​org/​10.​1007/​s12109-​016-​9473-4.

	 2.	 Beall J. “Predatory” open-access scholarly publishers. Charlest Advis. 2010;11(4):10–7.
	 3.	 Cai W, Yang W, Chen X. A global optimization algorithm based on plant growth theory Plant 

growth optimization. In: 2008 International Conference on Intelligent Computation Technology and 
Automation (ICICTA), 2008, vol. 1. pp 1194–9. https://​doi.​org/​10.​1109/​ICICTA.​2008.​416.

	 4.	 Dadkhah M, Borchardt G, Lagzian M, Bianciardi G. Academic journals plagued by bogus impact 
factors. Publ Res Q. 2017;33(2):183–7. https://​doi.​org/​10.​1007/​s12109-​017-​9509-4.

	 5.	 Erfanmanesh M, Pourhossein R. Publishing in predatory open access journals: a case of iran. Publ 
Res Q. 2017;33(4):433–44. https://​doi.​org/​10.​1007/​s12109-​017-​9547-y.

	 6.	 Eysenbach, G. Black sheep among open access journals and publishers: Gunther Eysenbach random 
research rants blog. 2008. http://​gunth​er-​eysen​bach.​blogs​pot.​ca/​2008/​03/​black-​sheep-​among-​open-​
access-​journ​als.​html. Accessed 5 June 2020.

	 7.	 Flaherty, C.  Journal accepts profanity-laden joke paper. Inside Higher ED. 2014. https://​bit.​ly/​3ysjT​
UL. Accessed 29 Aug 2021.

	 8.	 Kendall G. Beall’s legacy in the battle against predatory publishers. Learn Publ. 2021;34(3):379–88. 
https://​doi.​org/​10.​1002/​leap.​1374.

	 9.	 Kendall G, Linacre S. Beall’s initial analysis: revisited. under review.
	10.	 Li J. A radial basis meshless method for solving inverse boundary value problems. Commun Num 

Methods in Eng. 2004;20(1):51–61.
	11.	 Linacre S, Bisaccio M, Earle L. Publishing in an environment of predation: the many things you 

really wanted to know, but did not know how to ask. J Bus Bus Mark. 2019;26(2):217–28. https://​
doi.​org/​10.​1080/​10517​12X.​2019.​16034​23.

	12.	 Moran K, Chohong M. An elementary proof of the optimal recovery of the thin plate spline radial 
basis function. J Korean Soc Ind Appl Math. 2015;19(4):409–16. https://​doi.​org/​10.​12941/​jksiam.​
2015.​19.​409.

	13.	 Safi M. Journal accepts bogus paper requesting removal from mailing list. The Guardian. 2014. 
https://​bit.​ly/​3zrsA​jx. Accessed 29 Aug 2021.

	14.	 Sanderson K. Two new journals copy the old. Nature. 2010;463(7278):148. https://​doi.​org/​10.​1038/​
46314​8a.

	15.	 Shen C, Björk B-C. ‘Predatory’ open access: a longitudinal study of article volumes and market 
characteristics. BMC Med. 2015;13:230. https://​doi.​org/​10.​1186/​s12916-​015-​0469-2.

	16.	 Teixeira da Silva JA, Al-Khatib A. The macro and micro scale of open access predation. Publ Res 
Q. 2017;33(1):92–100. https://​doi.​org/​10.​1007/​s12109-​016-​9495-y.

	17.	 Tindall B, Uhlig T, Perdomo-Morales R. The important distinction between peer-reviewed and 
predatory journals: a bacterial endotoxin test case. Publ Res Q. 2021;37(3):399–406. https://​doi.​org/​
10.​1007/​s12109-​021-​09818-5.

	18.	 Wang F, Chen W, Jiang X. Investigation of regularized techniques for boundary knot method. Int J 
Num Methods in Biomed Eng. 2010;26(12):1868–77. https://​doi.​org/​10.​1002/​cnm.​1275.

Publisher’s Note  Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published 
maps and institutional affiliations.

https://doi.org/10.1007/s12109-016-9473-4
https://doi.org/10.1109/ICICTA.2008.416
10.1007/s12109-017-9509-4
https://doi.org/10.1007/s12109-017-9547-y
http://gunther-eysenbach.blogspot.ca/2008/03/black-sheep-among-open-access-journals.html
http://gunther-eysenbach.blogspot.ca/2008/03/black-sheep-among-open-access-journals.html
https://bit.ly/3ysjTUL
https://bit.ly/3ysjTUL
https://doi.org/10.1002/leap.1374
https://doi.org/10.1080/1051712X.2019.1603423
https://doi.org/10.1080/1051712X.2019.1603423
https://doi.org/10.12941/jksiam.2015.19.409
https://doi.org/10.12941/jksiam.2015.19.409
https://bit.ly/3zrsAjx
https://doi.org/10.1038/463148a
https://doi.org/10.1038/463148a
https://doi.org/10.1186/s12916-015-0469-2
https://doi.org/10.1007/s12109-016-9495-y
https://doi.org/10.1007/s12109-021-09818-5
https://doi.org/10.1007/s12109-021-09818-5
https://doi.org/10.1002/cnm.1275

	Case Study: What Happens to a Journal after it Accepts a Spoof Paper?
	Abstract
	Introduction
	Related Work
	The Spoof Paper
	Paper Details
	Paper Acceptance

	International Journal of Advanced Computer Technology
	Journal Status
	Papers Published
	Current Archive
	Old Website
	Why does the New Web Site not List All the Papers?
	Plagiarism


	How has the Journal Performed?
	Conclusion
	Future Work
	Archive
	References




